Leiras Par

Barna på Lund for Jesus

tirsdag, januar 09, 2007

Elefant-vitser

Hvordan kommer en elefant seg opp i et tre?
Den gjemmer seg i en nøtt og venter til et ekorn kommer og tar med seg nøtta opp i treet.

Hvordan kommer elefanten seg ned fra treet igjen?
Den setter seg på et blad og venter på høsten.

Hvorfor falt elefanten ned fra treet?
Fordi den døde?

Hvorfor falt den andre elefanten ned fra treet?
Fordi den var limt fast til den første.

Hvorfor falt treet ned?
Fordi den trodde den var en elefant.

Hvor mange elefanter er det plass til i et kjøleskap?
Det kommer an på hvor stort kjøleskapet er.

Når kan du få plass til fem elefanter i en folkevogn?
Når folkevogna har soltak.

Hva kaller man to elefanter på èn sykkel?
Optimister.

Hva gjør elefantene når de vil vite hva klokka er?
Går i urskogen.

Hvorfor er det ikke lurt å være i jungelen mellom klokka 3 og 4?
Da øver elefantene på fallskjermhopping.

Hvorfor er krokodillene flate?
Fordi de var i jungelen mellom klokka 3 og 4.

Hvorfor har elefantene flate føtter?
På grunn av all fallskjermhoppinga.

Hva sa Tarzan da han så en flokk elefanter i det fjerne?
”Se, en flokk elefanter i det fjerne”

Hvorfor går elefantene med solbriller?
De synes det er så mange dumme elefantvitser at de ikke har lyst til å bli gjenkjent.

Hvorfor går elefantene med joggesko?
For å ikke vekke Tarzan, når han sover middag.



Hvorfor går elefantene med blå joggesko?
Fordi de hvite blir så fort skitne.

Hva sa Tarzan da han så en flokk elefanter med solbriller i det fjerne?
Ingenting, han kjente dem ikke igjen.

Hva sa Tarzan da han så en flokk sjiraffer i det fjerne?
”Ha, ha, dere narret meg med solbrillene, men den sjiraff-forkledningen går jeg ikke på."

Hva er forskjellen på en plomme og en elefant?
En elefant er grå.

Hva så Vilde da hun så en flokk elefanter i det fjerne?
”Se, en flokk plommer i det fjerne.” (Vilde er fargeblind)

Hvorfor lever elefanter i flokk?
For å få grupperabatt på joggesko.

Hvorfor flyter elefantene på ryggen nedover elva?
For at ikke joggeskoene skal bli våte.

Hva er hvitt og hopper i fra tre til tre?
Tarzan i lange underbukser.

Hva er gult utenpå og grått inni?
En elefant forkledd som en banan.

Hva er forskjellen på en elefant og en kanarifugl?
Begge er gule bortsett fra elefanten.

Hva er blått og har store ører?
En elefant på Nordpolen.

Hva er forskjellen på en elefant og et A4-ark?
Det går ikke an å lage papirfly av elefanten.

Hva er det verste med å ha stekt elefant til middag?
Du har matrester i mange måneder etterpå.

Hva skjer hvis en elefant setter seg på bilen din?
Batteriet blir flatt.

Hvorfor er elefantene rynkete under føttene?
For å gi maurene en sjanse.

Hvorfor har sjiraffene så lang hals?
Fordi tåfisen deres lukter så fælt.

Hva kalles en flygende elefant?
En jumbojet.

Hva har tigere på seg når de sover?
Stripete pyjamas.

Hvorfor klatrer aper i trær?
Det er det eneste i jungelen men kan klatre i.


Nå kommer deres oppgave. Lag den beste elefant-vitsen...

21 Comments:

  • At onsdag, januar 10, 2007 4:18:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Hva er likheten mellom en elefant og et tyttebær?
    Begge er røde unntatt elefanten..

     
  • At onsdag, januar 10, 2007 4:41:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Hva er likheten mellom øyvind og katrine??
    JO, begge er elefanter!!

     
  • At onsdag, januar 10, 2007 6:36:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Hahahaha! Jeg tror jeg dør på meg!!! Det er noen av de vittigste vitsene jeg har hørt på lenge, spesielt siden jeg har brukt de to siste timene på å se Erasmus Montanus...

    Her kommer min vits:
    Hvorfor er elefanten grå?
    - Fordi den ikke vil se ut som et eple.

    Det var det eneste jeg rakk å komme på. For nå kom pappa for å hente meg på skolen.

    Sees på styremøte Øyvind!

     
  • At onsdag, januar 10, 2007 8:23:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Bra vits, Hilde...
    Hadde d ikke vært for at elefanten var går, hadde jeg vært sikker på at den var et eple...

     
  • At onsdag, januar 10, 2007 11:30:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    DØNN bra vitser!
    hehehehehe!!!!!!!!!
    KNALL!

    men siden jeg egentlig ikke er så glad i elefanter (og deres elefantvitser var så bra at jeg ikke kan overgå dem) skal dere få høre en PINGVINvits!!!

    "Vet du hvorfor pingviner ikke kan fly?"

    "nei...?!

    "Uflaks!"

     
  • At torsdag, januar 11, 2007 12:53:00 a.m., Blogger Martin said…

    Jeg har en "gåte", tatt rett ut fra posten deres. Jeg siterer:

    "Elefant-vitser

    Hva er hvitt og hopper i fra tre til tre?
    Tarzan i lange underbukser.

    Hvorfor har sjiraffene så lang hals?
    Fordi tåfisen deres lukter så fælt.

    Hva har tigere på seg når de sover?
    Stripete pyjamas.

    Hvorfor klatrer aper i trær?
    Det er det eneste i jungelen men kan klatre i."

    Hvor er elefanten i disse vitsene?
    Oppe i et tre? Inni en nøtt? I et kjøleskap?

    Jeg bare spør.....

     
  • At torsdag, januar 11, 2007 1:30:00 a.m., Blogger Katrine og Øyvind said…

    Det er det som er gåten, og opp til deg å finne ut av...

     
  • At torsdag, januar 11, 2007 7:21:00 a.m., Blogger Vilde said…

    Oi, jeg tror jeg skal tenke meg godt om før jeg spiser plomme neste gang...
    Her er min elefantvits:
    Hver dag gikk elefanten Truls ned til innsjøen for å bade. Han badet på akkurat samme sted hver dag. Men en dag da elefanten Truls kom ned til innsjøen for å bade lå en mus å plasket i vannet. Elefanten Truls sa: -Kom deg ut, dette er MIN plass!
    Musa svarte ganske frekt: -Vannet er fritt for alle, vannet er fritt for alle!
    Elefanten Truls: -Kom deg ut, ellers bæsjer jeg på deg!
    Musa -Vannet er fritt for alle, vannet er fritt for alle!
    Vel, elefanten Truls snudde rompa til og slapp en god og stor elefantbæsj rett på musa.
    Det tok et par minutter før musa endelig klarte å kravle seg opp fra elefantkaka. Da den endelig fikk gravd seg fram sa den:
    -Æsj, også midt i øyet!

    Ok da en til:
    -Vet du forskjellen på en elefant og et blåbær?
    -Nei.
    -Da får ikke du være med på blåbærtur!!

     
  • At fredag, januar 12, 2007 4:06:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    de var dårlige vilde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  • At fredag, januar 12, 2007 6:52:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Jeg synes min "vits" var så dårlig at jeg kommer med en ny en:

    Hva er likheten mellom en sjiraff og en elefant?

    -Begge begynner på e for sjiraffen heter Egil

     
  • At søndag, januar 14, 2007 12:48:00 p.m., Anonymous Anonym said…

    Likte Hilde sin æ

     
  • At mandag, januar 15, 2007 6:03:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Jippi! Noen likte vitsen min! Takk til deg anonymous!

     
  • At mandag, januar 15, 2007 12:23:00 p.m., Anonymous Anonym said…

    D va faktisk mæ, skjønne ikke heilt åffer æ tok på anonym

     
  • At mandag, januar 15, 2007 12:47:00 p.m., Blogger Katrine og Øyvind said…

    Det kommer ny post i morra(tirsdag)... sansynlig vis...

     
  • At tirsdag, januar 16, 2007 1:00:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Jaa! Gleder meg!

     
  • At søndag, desember 14, 2008 8:20:00 p.m., Anonymous Anonym said…

    Hva er forskjellen på en elefant?

    - den kan hverken sykle

     
  • At mandag, april 18, 2011 1:27:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Dette er ikke en elefant vits, men en gåte.

    hvordan er det mulig at kåre dro på fredag var borte i 3 dager og kom hjem på fredag?

    svar- hesten het fredag

    hvordam får du en elefant inn I kjøleskapet?

    svar- du putter den inn I kjøleskapet

     
  • At tirsdag, november 27, 2012 11:55:00 p.m., Anonymous Anonym said…

    hvorfor er elefanter så tjukke?

    fordi de spiste foreldene sine

     
  • At søndag, juli 21, 2013 9:18:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Dårlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  • At søndag, juli 21, 2013 9:20:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Godt sagt Anonym!!

     
  • At tirsdag, desember 10, 2013 3:28:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Hvordan ser du at det har hvert elefanter i kjøleskapet?

    - Det er fotspor i leverposteien.

     

Legg inn en kommentar

<< Home

 

Hit Counters