Leiras Par

Barna på Lund for Jesus

lørdag, desember 02, 2006

”Like til Betlehem” + litt mer

Fredag var dagen vi alle hadde gledet oss til, ikke minst Richard og Lisbeth. Det var nemlig generalprøven på ”Like til Betlehem”. Fattige som vi er måtte vi snike oss inn gjennom låste dører og bevæpnede vakter. Det var ikke lett, men når teppe gikk opp, satt vi klare.


Forestillingen var bra, med Richard som prikken over i-en. Likevel gikk ikke alt helt etter planen, det var jo til tross generalprøve. Engelen Kalstad hadde prestert å ta på seg engledrakten feil vei, Josef gikk på tøfler, bestefar glemte stadig teksten og lydmennene glemte flere ganger å skru av mikrofonene.


Til tross alle feilene gir vi forestillingen terningkast 6, fordi publikum var med på å løfte stemningen så mye.



Etter teaterbesøket dro vi til Ungdomsgruppa. Der hadde virkelig julestemningen kommet. Inne var det en snøstorm av popkorn, og det var ikke tvil om at var 1. desember. Det rare var at vi ble satt til å ”skuffe” vekk all ”snøen” etterpå.

Dette var en perfekt start på helga.

13 Comments:

  • At lørdag, desember 02, 2006 2:38:00 a.m., Blogger Katrine og Øyvind said…

    Må bare si at nå er ca 80% av billetene solgt. Det er uten ekstreforestillinger, det vil bli satt opp.

     
  • At lørdag, desember 02, 2006 9:10:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Må bare si takk for en fantastisk kveld! Like til Betlehem er alltid gøy, og når man i tillegg får komme inn gratis og se engel-Kalstad i hvit silkedrakt bak-fram, da blir kvelden helt klart komplett!

    Ellers er det bare å si at jeg er veldig skuffa over at dere (særlig Øyvind) ikke kommer på styremusikalen...

     
  • At lørdag, desember 02, 2006 9:11:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Må bare si takk for en fantastisk kveld! Like til Betlehem er alltid gøy, og når man i tillegg får komme inn gratis og se engel-Kalstad i hvit silkedrakt bak-fram, da blir kvelden helt klart komplett!

    Ellers er det bare å si at jeg er veldig skuffa over at dere (særlig Øyvind) ikke kommer på styremusikalen...

     
  • At lørdag, desember 02, 2006 9:12:00 a.m., Blogger Hilde said…

    Oi, det var bare så veldig viktig for meg å få gjentatt meg selv...

     
  • At lørdag, desember 02, 2006 9:44:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Synes den snøstormen hørtes litt mystisk ut. Like te Betlehem var gøy, selv om sabotasjeplanen vår om å stenge dere ute ikke funka. Et av høydepunktene var når mora te øyvind måtte opp på scenen for å ta sokkene (vel og merke) av Josef. Men det desidert gøyeste var jo så klart engelen Kalstad og gjeterdansen (om vi kan kalle det en dans da..)

     
  • At lørdag, desember 02, 2006 4:50:00 p.m., Blogger Katrine said…

    Jeg gir like godt hele kvelden terningkast 6 jeg! Mange takk!! En utrolig bra start på desember må jeg si!
    snakkes på credokoret i morra!!
    del soveposen fint så lenge..

     
  • At søndag, desember 03, 2006 11:49:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Øyvind kan ikke du sende stupe bilde på mail til meg....??

     
  • At søndag, desember 03, 2006 11:49:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Eller legge det på sia...

     
  • At søndag, desember 03, 2006 12:54:00 p.m., Anonymous Anonym said…

    Like til betlehem er fantastisk bra. alltid!!!! Og det var virkelig "artig" på credokoret idag, selv om jeg ikke tør å komme dit igjen for å si det sånn...tror nesten jeg bare må melde meg ut av credorussen..De andre credorussene fikk jo sikkert litt av et førsteintrykk av meg (takket være dere to) hehe..

    Til slutt så har jeg noen spørsmål til dere leiras par... Dere skulle jo bli sammen på en rund dato? skulle dere ikke det? (det har hvertfall øyvind lovet meg) Så ble dere egentlig sammen den 1.desember? det hadde jo vært perfekt...Eller så kan dere jo blir sammen på julaften, det er jo lett å huske hvertfall!!!

     
  • At søndag, desember 03, 2006 2:14:00 p.m., Blogger Katrine said…

    Ida hva er det du sier?? skal du aldri mer komme på credokoret?? :( så trist.. og jeg som syntes det var så gøy at du kom! håper du tar turen neste gang au=)

     
  • At mandag, desember 04, 2006 4:01:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    jeg gir også forestillingen terningkast 6!
    (selv om jeg ikke har vert der på mange, mange år..)

     
  • At mandag, desember 04, 2006 7:29:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Jo, Ida! du må komme igjen.
    Jeg har nemlig lovet Maren at Øyvind og jeg skal skjerpe oss...Så nå skal vi prøve å oppføre oss fint så godt vi kan.. Ikke sant Øyvind?

     
  • At mandag, desember 04, 2006 7:47:00 a.m., Anonymous Anonym said…

    Jo det skal vi.. Vi skal være orgentlige engle-barn neste kor-øvelse...

     

Legg inn en kommentar

<< Home

 

Hit Counters